Zece rubayate

de ION MURGEANU

 

fără nici o legătură decât amintirea de-o secundă a lui Omar Khayyamm

 

I.

Repede să nu ne-apucea seara,

Repede să nu ne-adune marea.

La ureche îmi şopteşte vântul:

A trecut de tine primăvara!

II.

Nu mi-ai spus ce numără vâltoarea

Anilor în care ţi-ai sporit mirarea…

Drumul a rămas urcat pe cruce:

Peste toate cade înserarea…

III.

Dacă-mi vei spune ce mi-ai spus

Că răsăritul creşte din apus

Şi nu te-aş crede ce nebun aş fi

Şi ce nebun de mână ai fi dus!

IV.

Motivul lunii pe deşertul serii

Un iconom de tot atâtor serii

De beduini şi de sutaşi cu suliţi:

Pe graba lor şi-adie floarea merii…

V.

Omar Khayyam aş bea un vin cu tine

De nu m-aş teme că mi-ar fi ruşine

Câte singurătăţi am înecat eu singur;

Iar fără dânsul ce singurătate vine!

VI.

Voi cine sunteţi, frunze ca lăstunii,

Căzând pe umărul statuii lunii,

Cum aţi cădea din mers pe ochii mei,

Acoperind pe ei fereastra lumii…

VII.

Trişti când eram iubindu-ne şi vineri,

Nu ţineam post fiind atât de tineri…

Azi potoliţi nu semănăm cu nimeni

Geloşi pe timp şi pe-ale lui abţineri…

VIII.

Cântam pe deal în gura mare

Pe jos mergând sau şi pe cal călare;

Vezi oasele şi şaua lui subt prun?

Rachiul a ieşit atât de tare!

IX.

Vioi ca focul viu încă subt spuză,

Dar mâine nu voi mai avea o scuză

Că mi-am ţinut elanul priponit şi-n frâu:

Un trecător de-abia cântând din frunză…

X.

Invăţătura ta, Omare, cu destinul

Golind ulciorul şi sorbind rubinul

Paharelor făcute ţăndări de pereţi

Abia cu-n vers le simţ mireasma, plinul.

Lasă un răspuns

