Doină de munte

 

versuri de Caşin Popescu
 

De-aş trăi ca piatra-n munte

să mă calce ciutele

ciutele şi oile

să mă spele ploile

ploile nevoile

să mă uşte soarele

soarele dogoarele

să mă bată vânturile

vânturile viforile

să-mi înalţe gândurile

să le poarte’n depărtări

peste munţi şi peste plaiuri

– în dulci sunete de naiuri –

până’n cerul cel de zări

spre ferecatele cărări,

N’aş mai pribegi prin lume

fără casă

fără nume

fără steme boiereşti

fără graiuri ca’n poveşti,

întrudind în timpul-har

puind pietre de hotar

în pământ strein, barbar…

S’ar deschide atunci în zări

– de pe-un munte românesc –

ferecatele cărări

cu străluc Dumnezeiesc…

 

17 august 2007
în Offenburg – Germania

Lasă un răspuns

